תאורת רחוב סולארית – להאיר את המרחב בצורה נכונה וחסכונית

תאורת רחוב סולארית במרחב פרטי או ציבורי, נועדה לספק תחושת ביטחון עבור כל מי שנמצא בסביבה או משתמש במקום. התאורה מייצרת אור אשר ניתן להיעזר בו באופן אקטיבי או פאסיבי, והיא מאפשרת לעצב את המקום בצורה מסוימת.

המקומות בהם נרצה להתקין תאורת רחובות יכולים להיות מגוונים. בין אם אלו רחובות, כבישים, פארקים, גינות ציבוריות, כיכרות ומקומות אחרים המשרתים את כלל הציבור או חצרות, גינות, שבילים, חניונים ומקומות אחרים המשרתים קבוצה מצומצמת וספציפית של אנשים.

נקודות המשפיעות על בחירת תאורת רחוב

בעת התקנת תאורת רחובות במקום מסוים, ניתן להיעזר בסוגי נורות שונים. ההחלטה להשתמש בתאורה או נורה מסוימת, נובעת מפרמטרים שונים:

  • תנאי שטח – יש לבחון את גודל השטח, כיצד הוא בנוי ומעוצב. כך יהיה ניתן לדעת איזו תאורת רחוב תשרת באופן אופטימאלי את המרחב ואת מי שאמור להשתמש בו.
  • צרכים ואפיונים– לפני שבוחרים מנורות רחוב עבור מרחב מסוים, צריך לאפיין אותו ואת הצרכים הרלוונטיים עבורו. כך יהיה ניתן לעשות את הבחירה הנכונה. לדוגמא, אם יש צורך להתקין תאורת רחוב בשביל כניסה למבנה, יש לבדוק כמה מנורות צריך להתקין, באיזה גודל, איזה אפקט תאורה הן יכולות לייצר, ואיזו חווית שימוש הן מספקות לאורך זמן.
  • תחזוקה – המטרה צריכה להיות, לא לבזבז זמן או כסף על תחזוקה. מלבד ההתקנה הראשונית, המערכת צריכה לפעול מעצמה ולא יהיה צורך להתעסק איתה. לכן חשוב שהיא תהיה אמינה, חזקה ועמידה, בפרט בכל מה שקשור להיבט של התמודדות עם תנאי מזג אוויר שונים.
  • חסכון – היבט זה צריך לבוא לידי ביטוי בשלבים שונים בתהליך. החל משלב ההתקנה ועד לשלב השימוש השוטף. ככל שהמערכת תצרך פחות משאבים, יהיה ניתן להשתמש בה בעלויות נמוכות יותר וישתלם לעבוד איתה. גם אם עלויות ההתקנה גבוהות, אם עלויות השימוש הן נמוכות, משתלם מאוד להשתמש בה.
  • שמירה על איכות הסביבה – ניתן להיעזר באמצעים של תאורות רחוב לצורך שמירה על הסביבה. למשל, באמצעות מנורות רחוב סולאריות. מנורות רחוב אלו, פולטות פחות גזי חממה, מייצרות פחות זיהום, ומנצלות בצורה אפקטיבית משאב טבעי שאינו מתכלה, את קרני השמש

 

תאורת רחוב – הבדלים בין סוגי מנורות

ההבדלים בין סוגי מנורות רחוב באים לידי ביטוי במספר נקודות בסיסיות.

  • דרכי השימוש בהן
  • המרחב והמקום בו ניתן להשתמש בהן בצורה אפקטיבית ונכונה
  • עוצמת האור שמנורות מפיקות
  • העיצוב של המנורות
  • עלויות ההתקנה והשימוש

 

מאפיינים של סוגי מנורות

נורות לד – נורה זו מתאפיינת ביכולת לספק אור במשך תקופה ארוכה, רציפה, ללא תקלות ומבלי שיש צורך להחליף אותה. זו נורה חסכונית ששמונים אחוז מהאנרגיה שלה מומרת לאור, בעוד שרק עשרים אחוז מומרת לחום. זה מלמד על חסכון בצריכת חשמל ופליטת חום. כמו כן, היא ידידותית לסביבה, מאחר ואינה פולטת חומרים רעילים. זו נורה חזקה ועמידה לכל תנאי מזג אוויר.

נורות פלורוסנט – נורה המספקת אור ברמה מקסימאלית בהיקף נרחב וכאן טמון היתרון הבולט שלה. לעומת זאת, ניתן לעבוד פחות שעות ברצף מאשר עם נורת לד. וצורכת הרבה יותר חשמל.

נורות ליבון – נורה בעלת אורך חיים נמוך ביחס לשתי הנורות האחרות, פולטת חום ולכן היא נחשבת גם למסוכנת יותר לשימוש וכן הרבה פחות ידידותית לסביבה. במהלך השנים התפתחה מתוך נורת ליבון, נורת הלוגן, בעלת אורך חיים ארוך יותר, מפיצה כמות גדולה יותר של אור מנורת ליבון רגילה, אך גם פולטת יותר חום. זו נורה קטנה שאיננה מתאימה לכל מקום.

הבדלים בין מנורות רגילות למנורות סולאריות

עם השנים, ניתן לראות מעבר לשימוש במנורות סולאריות בעת התקנת תאורת רחוב במרחב הפרטי או הציבורי. ישנם מספר הבדלים מהותיים בין מנורות רחוב רגילות למנורות סולאריות. הנה כמה דוגמאות לכך:

מנורות סולאריות מפיקות חשמל מהשמש באמצעות פאנל חיצוני ורכיבים פנימיים המאפשרים זאת. מדובר על תהליך הרבה יותר חסכוני, ידידותי לסביבה, יעיל ונכון לאורך זמן. תאורת רחוב סולארית דורשת פחות משאבים, בתחזוקה ובשימוש. מאפשרות שימוש יותר יעיל לצרכים ספציפיים ומקנות תחושת ביטחון גבוהה.

לעומת זאת, מנורות רגילות מפיקות חשמל באופן מסורתי, מה שיוצר תהליך הרבה יותר מסורבל ויקר, הן פחות ידידותיות לסביבה, התחזוקה שלהן מסורבלת יותר וכן הן תלויות יותר בהפקת חשמל בצורה רציפה ללא הפסקות.